טיפול טבעי בדלקת בכתף

דלקת במפרק הכתף: גורמים, אבחון וטיפול

האיבר שאנו נוהגים לכנות בשם "כתף" הוא למעשה מפרק הזרוע, המהווה רק אחד מבין שלושה מפרקים השייכים לחגורת הכתפיים.

מפרק הזרוע, בדומה למפרק הירך, בנוי בצורת מכתש ועלי כאשר, המכתש הוא שקע הגלנואיד שבעצם השכם והעלי הוא ראשה הכדורי של עצם הזרוע היושב בתוכו.

שלא כמו במפרק הירך, מפרק הזרוע פחות עמוק ויציב – דבר המאפשר טווח תנועה רחב מאד של הזרוע אך הופך את המפרק למועד יותר לפציעות ולפריקה.

מלבד מפרק הזרוע, מבנה חגורת הכתפיים כולו הוא מורכב, מרובה מבנים עדינים ורקמות מסוגים שונים המחוברות זו לזו ויוצרות חיבורים גרמיים, שריריים ואחרים גם לאיברים רבים אחרים: לצוואר, לגב, לצלעות ולזרועות.

כשמוסיפים על כל המורכבות הזאת את העובדה שחגורת הכתפיים צריכה לעמוד גם בעומס גדול של תנועה ושל נשיאת משקל, קל להבין כי זהו אזור בגופנו המועד לפציעות וחבלות.

מה הקשר בין פציעה או חבלה לבין דלקות בכתפיים?

דלקת היא תהליך טבעי, הנוצר עקב פעולת הגנה של מערכת החיסון.

תהליך זה מופעל בתגובה לאיתות מרקמת גוף על מצוקה. אין זה משנה אם המצוקה נגרמה מסיבה חיצונית (מכה, תאונה, זיהום חיידקי או אחר), או מסיבה פנימית (רצועה שנמתחה, שריר שנתפס, או מבנה לא תקין של עצמות השלד) – תגובת הדלקת היא שרשרת של תהליכים כימיים, שמטרתה היחידה היא לעצור את הפגיעה מוקדם ככל האפשר, לרפא את הרקמה הפגועה, לחסל את הגורם המזיק ולמנוע את התפשטותו לרקמות נוספות.

התהליך הדלקתי גורם ליציאת נוזלים מכלי הדם אל הרקמה הפגועה ועקב כך לנפיחות (בצקת) ולתסמינים נוספים כגון כאב (לפעמים חזק מאד), אודם וחום.

 

הסיבות העיקריות לדלקות בכתף

  • פעילות פיסית הכרוכה בתנועות חזרתיות של מתיחה חזקה ו/או סיבוב מאומץ – בעיקר כאשר היא כוללת גם נשיאת משקל נוסף (משא כבד, משקולות וכד'). זו עלולה לגרום לקשת רחבה של פגיעות כגון קרע בשריר, ברקמת סחוס, ברצועות, בגידים ובבורסות (רקמות בצורת שק המכיל נוזל, אשר עוטפות מבנים שונים בגוף בכלל וגם בכתפיים). כל פגיעה כזו עלולה לעורר את תגובת הדלקת.
  • שחיקה של סחוסים ויצירת חיכוך בין עצמות המפרק.
  • ליקוי מבני בחגורת הכתפיים – בין אם מולד, או נרכש.
  • מחלות אוטואימוניות ומחלות מפרקים למיניהן.

 
טיפול טבעי בדלקת בכתף

דלקות בכתף – סימפטומים

אבחון של דלקת בכתף יש לעשות אצל רופא מומחה (אורתופד).

הסימנים שיעלו חשד כי אכן מדובר בדלקת כזו הם:

  • הסימנים הכלליים של דלקת, שהם כאמור כאב, נפיחות, אדמומיות ועור חם למגע באזור המודלק.
  • נוקשות וכאב בהנעה של הזרוע.
  • קליקים או קנאקים בכתף.
  • הקרנת כאב לאזורים סמוכים כמו הצוואר, העורף והגב העליון.

 

טיפול בדלקת בכתף

הטיפול שמציעה הרפואה הקונבנציונלית לדלקות בכתפיים הוא פיזיותרפיה, מנוחה, הורדת עומס, משככי כאבים וקומפרסים קרים.

במקרים קשים יותר יוצע טיפול תרופתי בסטרואידים ובמקרים קיצוניים – ניתוח.

אפשרות אחרת, היא בחירה בשיטות טיפול טבעי בדלקת בכתף העושות שימוש בידע מבוסס עתיק יומין וגם במחקר ופיתוח עדכניים ומודרניים.

 

דלקת בכתף – טיפול טבעי מבית "צורי ברכה"

אנחנו, "צורי ברכה", חברה ותיקה ומנוסה בתחום הרוקחות הטבעית והמציעה טיפול מניעתי וגם טיפול משקם, משכך ומרפא לקשת של מצבים רפואיים הגורמים לכאבים, לדלקות, ולשלל תסמינים נוספים.

התכשירים שלנו הם כולם תוצרים של פיתוח ומחקר נרחב ומעמיק המבוצע על ידי טובי המומחים בתחום וזוכים להכרה בינלאומית.

אנו מזמינים אתכם להכיר ולהתנסות בטיפול המתאים לכם, בידיעה שהוא טיפול אפקטיבי, עוצמתי ובריא, נטול כימיקלים, חסר תופעות לוואי ומביא אליכם את כוחות הריפוי של הטבע באריזה נוחה לשימוש.