כאבי ברכיים שחיקת סחוס

כאבי ברכיים – שחיקת סחוס

שחיקת סחוס בברכיים היא תופעה נפוצה למדי ועלולה לגרום לכאבים עזים, לקושי רב בהליכה ובתפקוד היום יומי ולהחמיר עד כדי נכות.

שכיחותה עולה עם הגיל, כתוצאה מתהליכי שחיקה וניוון טבעיים המתרחשים בגוף ומאפקט מצטבר של הלחץ והעומס בהם עומד מפרק הברך לאורך חיינו.

מלבד הגיל, ישנן סיבות נוספות המהוות גורם סיכון לפגיעה בסחוסי הברך.

גורמי סיכון לשחיקת סחוסי הברכיים

  • פעילות פיסית המטילה עומס יתר על הברכיים:
    ישנם ענפי ספורט המפעילים לחץ ועומס מוגברים על הברכיים, כגון ריצה, כדורגל, ותרגילי כושר מסוימים, כגון כריעה לפנים בגב ישר תוך הישענות על רגל אחת בברך כפופה (תרגיל המכונה גם “Lunge”).
    פעילויות אלה מסוכנות עוד יותר לברכיים, כשהן מבוצעות בצורה לא נכונה ותוך שימוש בנעליים שאינן מתאימות, אינן תומכות מספיק בכף הרגל ואינן מצוידות בבולמי זעזועים.
  • פגיעה באחד מהמבנים האחרים בברך:
    מפרק הברך הוא מפרק מורכב, המכיל מבנים שונים כגון גידים, רצועות, עצמות, שרירים, סחוסים, מיניסקוסים ובורסות (רקמות דמויות שק המכילות נוזל סיכוך והמפרידות בין חלקי הברך השונים, מונעות חיכוך ביניהם ומשמשות כריפוד וכבולם זעזועים).
    כל עוד החלקים פועלים בצורה מסונכרנת זה עם זה, נשמר איזון המאפשר לברך לעמוד בהצלחה בעומס הגדול המוטל עליה – הן מבחינת משקל והן מבחינת טווח תנועתי.
    כאשר חלק אחד, או יותר נפגעים, עלולה להיווצר תגובת שרשרת הגורמת לפגיעה בחלקים נוספים.
    פגיעה במיניסקוס למשל, היא פגיעה שבעקבותיה נגרמת לפעמים גם שחיקה של הסחוסים הפנימיים בברך, מאחר שהמיניסקוסים מספקים להם הגנה.
  • ליקויים ופגיעות באגן ובירכיים:
    הברך היא איבר המחבר בין עצם הירך לבין עצם השוק באמצעות שני מפרקים. כלומר, כמו כל איבר אחר בגוף היא אינה מתקיימת באופן עצמאי ומנותק ומושפעת מהאיברים הסמוכים אליה.
    כאשר ישנן פציעות או נזקים המשפיעים על האיברים הסמוכים, למשל, שחיקת סחוס בירך, הדבר עלול לפגוע ביציבה, בגמישות ובתנועה שלהם ובעקבות כך, לשנות את מאזן הכוחות והלחצים לאורך הרגל כולה ולהשפיע גם על תפקוד הברך. הפרת האיזון עלולה לגרור בעקבותיה שחיקה מוגברת של הסחוסים.
  • ליקויים או עיוותים מולדים במבנה הברך והרגליים:
    גם כאן פועל עיקרון הפרת האיזון ופיזור עומסים שאינו אידיאלי. אנשים שיש להם רגלי O או רגלי X הם בעלי סיכון גבוה יותר להתפתחות שחיקת סחוס בברך.
  • משקל עודף:
    גורם לעומס נוסף על הברך ומפעיל יותר לחץ על חלקיה השונים.

כאבי ברכיים שחיקת סחוס
 

חשיבות האבחון והטיפול המוקדם

ככל שמקדמים לאבחן את הבעיה, כך יש סיכוי טוב לשמור על תפקוד תקין ולעצור את התפתחותה באמצעים פשוטים וגם למזער את הצורך בשימוש בתרופות אנטי דלקתיות, בסטרואידים, במשככי כאבים ובטיפולים פולשניים כגון ניתוח.

בנוסף לכך, הטיפול בבעיה כשהיא בחיתוליה מצמצם משמעותית את הסיכון לנזק בלתי הפיך למפרק הברך ולמצב של נכות.

הטיפול השמרני הוא מגוון וכולל שימוש באביזרי עזר כגון מייצבי ותומכי ברך, סדים, תחבושות אלסטיות, תרגילים תנועתיים כגון פיזיותרפיה, הליכה, עלייה במדרגות, ותרגילים ייעודיים המחזקים את השרירים המחוברים לברכיים מבלי לייצר עומס יתר.

טיפול מומלץ נוסף הוא טיפול בתכשירים העשויים רכיבים טבעיים ונטולי כימיקלים, המסייעים בהפחתת מצבי דלקת בברך וכאבי ברכיים. דוגמא לתכשיר כזה, הוא הקרם הטיפולי "דלקול מניסקו סיידר" של "צורי ברכה".

 

"צורי ברכה" – תכשירים טיפוליים טבעיים לבעיות ברכיים

אם אתם מחפשים אחר מענה טיפולי טבעי ובריא לבעיות ברכיים, העומד בפני עצמו או משתלב עם טיפולים אחרים שאתם נעזרים בהם, אנו ב"צורי ברכה" נמצאים כאן כדי להכיר לכם את מוצרי הטיפול הטבעיים, האיכותיים והיעילים שלנו.

לקוחות בכל העולם ששבים וחוזרים לקנות מאתנו מוצרים נוספים וממליצים על מוצרינו למכריהם ולקרוביהם, הם העדות הטובה ביותר לאפקט הטיפולי של התכשירים שלנו.

כל מוצרינו מאושרים על ידי משרד הבריאות, עומדים בשורה של תקני איכות מחמירים והכי חשוב – עשויים רכיבים טבעיים בלבד, ללא כימיקלים וללא תופעות לוואי.