סימפטומים דלקת בכפות הרגליים

דלקת בכפות הרגליים: סיבות, תסמינים וטיפול

כדי להבין כיצד ומדוע נוצרת דלקת בכף הרגל ואיזו השפעה יש לה, כדאי להבין מהי דלקת, מהו מנגנון הפעולה שלה ומה התסמינים שלה.

אבחנה ראשונה שחשוב לעשות היא בין דלקת לבין זיהום, שרבים נוטים לבלבל ביניהם:

דלקת אינה מצב זיהומי, אלא, תגובה טבעית של הגוף למצבי דחק שונים.

זיהום (חדירה של חיידק, וירוס, פטריה, או גוף זר) הוא אחד הגורמים המעוררים את תגובת הדלקת, אך גם גורמים אחרים כגון חבלה, כוויה, פציעה, או סטרס ולחץ נפשי – עלולים לעשות זאת.

המערכת האחראית להפעלת מנגנון הדלקת היא מערכת החיסון. היא מפעילה את המנגנון בתגובה לאותות מצוקה כימיים המועברים מאיבר פגוע.

מטרתה היא השמדה מהירה ככל האפשר של כל גורם העלול לפגוע בגוף. חשיבות הפעולה המהירה והמידית שלה לצמצום היקף הנזק ולעיכוב התפשטות מזהמים בשילוב עם הסתמכותה העיוורת על איתותי המצוקה, גורמים לה לפעמים להסתער בכל הכוח וללא אבחנה גם כתוצאה מגירוי פנימי, שאינו מהווה סכנה אמתית.

דוגמא לכך, היא התפתחות דלקת כאשר שריר בגופנו נתפס בחוזקה, גורם לכאב ומפעיל לחץ על עצב העובר דרכו או בסמוך אליו.

התהליך הדלקתי כרוך בשיגור חייליה של מערכת החיסון (תאי דם לבנים) אל האיבר שהפעיל את פעמוני האזעקה. כדי שאלה יוכלו לעבור מכלי הדם אל תוך הרקמה הפגועה, מתחילה הרחבה של כלי דם קטנים באזור הפגוע, באופן המאפשר חדירה של התאים הלבנים מבעד למעטפת שלהם, יחד עם הרבה נוזלים. בתהליך זה משתתפים חומרים כגון היסטמינים ומגוון סוגי חלבונים.

התוצאה: האיבר הפגוע מתמלא בנוזלים ונוצרת בצקת ונפיחות, המקום הופך חם למגע, אדום וכואב. כשהתהליך הדלקתי אינו נפסק מעצמו, כל התסמינים הללו מחמירים וגוברים ולפעמים צריך להיעזר בטיפול חיצוני לעצירת הדלקת. דלקת שממשיכה להיות פעילה זמן ממושך, עלולה להפוך לכרונית.

 

דלקת בכף הרגל – סימפטומים

כפות הרגליים הן מאיברי הגוף המורכבים ביותר ומהוות איבר בעל נפח קטן, המכיל כמות גדולה של מבנים פיסיולוגיים המחוברים ביניהם ופועלים בסינרגיה כדי לאפשר יציבה טובה ותנועה חלקה.

כל אחד מהמרכיבים הללו: מפרקים ועצמות, שרירים, גידים ורצועות – עלול להיפגע כתוצאה ממחלה, זיהום, תאונה, או חבלה, או מאורח חיים הגורם לעומס יתר.

כאשר זה קורה, במקרים רבים נוצרת תגובת שרשרת, המערבת רכיבים נוספים ומעוררת את תגובת הדלקת.

לאחר שהבנו את אופן הפעולה של תגובת הדלקת ואת הסימנים המאפיינים אותה, קל להבין מדוע, במצב של דלקת בכף הרגל, תסמינים יהיו כאב, נפיחות, אודם וחום. כל אלה, בעיקר כשהם מסלימים, עלולים לגרום לקושי בהליכה ובדריכה על כף הרגל המודלקת, לצליעה ואף לכאב בזמן מנוחה.

דלקות נפוצות בכפות הרגליים הן בגיד אכילס, בעקב (מה שנקרא "דורבן" בשפה עממית ו"מחלת החיתולית הכפית" בשפה רפואית) ובכריות כף הרגל.
סימפטומים דלקת בכפות הרגליים

דלקת בכף הרגל – טיפול

למרות חשיבותו של תהליך הדלקת לריפוי הרקמה הפגועה ולבקרת נזקים, לעיתים דרוש טיפול כדי להפחית את הכאב והנפיחות ולאפשר המשך תפקוד תקין.

הטיפול יתמקד בהפחתת העומס באמצעות התאמת מדרסים ו/או חבישות ייעודיות, מנוחה, תרגילי פיזיותרפיה וטיפול תרופתי.

אחד הטיפולים המומלצים הוא הטיפול הטבעי. חברת "צורי ברכה" מציעה קרם טיפולי ייעודי לטיפול בבעיה: דלקול ניוונד בציק.

 

"צורי ברכה" – טיפול טבעי לדלקות בכפות הרגליים

אצלנו ב"צורי ברכה" תמצאו היצע רחב ומגוון של תכשירים טבעיים ואיכותיים לטיפול ולהקלה על כאבים דלקתיים, המסייעים בפני עצמם ומשתלבים היטב גם כחלק מסדרת טיפולים רפואיים ותנועתיים אחרים.

כל המוצרים שלנו מאושרים על ידי משרד הבריאות, עשויים מרכיבים טבעיים בלבד, אפקטיביים ובעלי יעילות טיפולית מוכחת ופותחו בידי מיטב אנשי המקצוע בתחום הרוקחות, והרפואה האלטרנטיבית.

מוצרינו מוכרים ברמה בין לאומית ומקבלים חוות דעת מצוינות ממאות לקוחות מרוצים.