קרע בלברום מפרק הירך

קרע בלברום – מפרק הירך

מפרק הירך הוא אחד המפרקים הגדולים בגוף ובעל טווח תנועה רחב המתאפשר תודות למבנהו הכדורי, ולצורת המכתש-ועלי שלו.

מבנה המכתש והעלי של המפרק נוצר על ידי האצטבולום – השקע בצדי אגן הירכיים שהוא המכתש, בתוכו יושב ראשה הכדורי של עצם הירך – העלי.

שני החלקים הללו עטופים ברקמת סחוס, שמטרתה למנוע חיכוך בין העצמות, לגונן על רקמת העצם ולאפשר תנועה חלקה של המפרק.

רקמת הסחוס הטבעתית המצפה את פנים שקע האצטבולום ומטפסת מעל לשפתו, נקראת לברום. בנוסף לשאר תפקידיה, היא תורמת להעמקת המפרק ולהגברת יציבותו.

כאשר מדברים על קרע במפרק הירך, או על קרע בירך, מתכוונים לקרע באחת מהרקמות הרכות, בין השאר, לקרע בלברום.

גורמי סיכון להיווצרות קרע בלברום הירך

מורכבותו של המבנה המפרקי, טווח התנועה הרחב והעומס הגדול בו נתון מפרק הירך מבחינת המשקל אותו הוא נושא, חושפים אותו למגוון פגיעות אפשריות.

ישנם כמה גורמים עיקריים להתפתחות קרע לברום בירך:

  • תהליכי ניוון ושחיקה טבעיים המתקדמים עם הגיל:
    ככל שאנו מתבגרים ומזדקנים, כך רקמת הסחוס מאבדת מגמישותה ומכושר המתיחה שלה, צפיפותה יורדת והיא מועדת יותר לפגיעות ולחבלות גם כתוצאה מגירויים שלא היו גורמים לכך בגיל צעיר יותר.
  • פעילות גופנית המגבירה את העומס על המפרק:
    תנועות סיבוביות חוזרות ונשנות, ובעיקר כאלה המאתגרות את המפרק ומניעות אותו עד קצה גבול היכולת שלו שוב ושוב (בדומה לרכב שמסובבים את ההגה שלו עד הסוף ימינה ושמאלה), עלולות ליצור מתח ועומס גבוהים מדי ולגרום לקרע בלברום.
  • ליקויים במבנה המפרק או במבנים הסמוכים אליו:
    עיוותים מבניים שיכולים להיות מולדים (גנטיים) או להיווצר בעקבות חבלה, מחלה, או תאונה, עלולים לגרום להפרת האיזון והסנכרון שבין חלקי המפרק השונים, לשינוי בחלוקת הלחצים והעומסים המופעלים על המפרק ולצרימות ותקיעויות בתנועתו.
    באופן דומה, גם ליקויים במבנים ואיברים אחרים שהמפרק "מדבר" איתם (למשל, פגיעות באגן, בירך או במורד הרגל) עלולים להשפיע על פעולת המפרק ותוך כך, גם על הלברום.
  • שילוב של יותר מגורם אחד מתוך השלושה הנ"ל:
    כאשר אחד מהגורמים שצוינו חובר לאחד מהאחרים, הסיכון להיווצרות קרע עולה משמעותית.

 

טיפול שמרני בקרע בלברום

כמו ברוב המקרים, אבחון מוקדם של הבעיה ותחילת טיפול מהר ככל האפשר, מצמצמים משמעותית את הסיכון לנזק בלתי הפיך ואת ההזדקקות לניתוח.

לשם אבחון מדויק יש לפנות לרופא מומחה, ובסופו של דבר, לבדיקות הדמיה.

הטיפול הראשוני הקונבנציונלי לרוב כולל תרופות אנטי דלקתיות, שיכוך כאב, תרגילי פיזיותרפיה, מנוחה והפחתת עומס ולחץ על המפרק.

ישנם גם טיפולים מעולם הרפואה המשלימה והרוקחות הטבעית שמביאים להקלה משמעותית ואף להעלמה של הסימפטומים. ביניהם, כירופרקטיקה, אוסטאופתיה, דיקור וגם תכשירים טבעיים כגון קרמים טיפוליים לעיסוי, המכילים רכיבים מרגיעים, מאזנים ומשככים.
קרע בלברום מפרק הירך

קרע בלברום ירך – טיפול טבעי של "צורי ברכה"

ב"צורי ברכה" פיתחנו שורה שלמה של מוצרים הנותנים מענה טיפולי ואף מסייעים במניעת בעיות מפרקים, דלקות, כאבים, הסתיידויות, כאבי שרירים וכאבים הנובעים ממקור עצבי.

מוצרינו עשו לעצמם שם גם במדינות זרות תודות למחקר המעמיק המושקע בהם ולחומרים האיכותיים מהם הם עשויים.

אנו מקפידים להשתמש בחומרים טבעיים בלבד ומשיגים יעילות גבוהה של כל תכשיר וכל מוצר בזכות עבודה עם אנשי מקצוע ויועצים מומחים בתחום הרוקחות הטבעית ועמידה בתקני האיכות והבטיחות המתקדמים ביותר הקיימים כיום.

מוצרינו מאושרים על ידי משרד הבריאות, בטוחים, נקיים מכימיקלים ומתופעות לוואי.